Treningi i ćwiczenia

Nieodzowne detale kulturystyki to różnego stylu treningi i ćwiczenia. Rodzaj treningu i typ ćwiczeń zależy od założonego przez odbywającego trening celu, a dodatkowo efektów, jakie woli za ich sprawą osiągnąć.

O ile dążymy do nabrania masy mięśniowej powinieneś pamiętać o dostarczaniu organizmowi większej ilości kalorii. Intensywność treningu powinna być utrzymywana na średnim poziomie. Ćwiczymy z dość silnym obciążeniem, a ilość wykonywanych powtórzeń powinna mieścić się w granicy od 8 do 12, serii zaś od 3 do pięć. Trzeba zwrócić uwagę na zwiększanie obszaru mięśniowego podlegającego treningowi. Odpoczynek między seriami trwa tu min. 1 minutę, a maks. 2. By uniemożliwić wzrost tkanki tłuszczowej, powinniśmy, po właściwym treningu, przystąpić dodatkowo do serii ćwiczeń aerobowych. W rozwoju i rozbudowie masy mięśniowej niesłychanie pomocne okazują się dodatkowo suplementy i odżywki, tj. kreatyna , a oprócz tego aminokwasy, jak BCAA. Innym rodzajem treningu są ćwiczenia na rzeźbę. Wyróżniają się większą ilością powtórzeń, mniejszymi odstępami między seriami oraz dodatkowo ograniczeniem odpoczynku pomiędzy, wykonywanymi niemal codziennie, treningami. Posiadają one na celu głównie spalenie tkanki tłuszczowej, dlatego także muszą być bardzo wykańczające fizycznie. W Kulturystyce spotykamy się też z treningiem na siłę. Aby zwiększyć siłę, musimy zasadniczo zwiększyć obciążenie, z jakim ćwiczymy. W trening ten zaangażowane są wszystkie partie mięśniowe. Opracowujemy po wiele ćwiczeń na poszczególne jej grunty. Staramy się wykonywać 6 do 8 serii, przy liczbie powtórzeń utrzymanej w granicy od 3 do 8. Są to główne typy treningów, którymi ma możliwość pochwalić się kulturystyka. Obok nich spotyka się natomiast także z takimi formami, jak trening ergometryczny, wykorzystujący podaż tlenu, czy także trening HST, który opowiada się za nie rozdzielaniem na osobne cykle ćwiczeń nad poszczególnymi obszarami mięśniowymi. O ile chodzi o typy ćwiczeń, to jest równie kilka, co rodzajów treningów. Wyróżniamy ćwiczenia aerobowe, wpływające na układ krążenia, który pobudzają. Nasze ciało zostaje dzięki nim dotlenione, poprzez co wzrasta jego wydolność. A przy tym wzmacniają serce, zwalczają cholesterol i usprawniają funkcjonowanie układu krwionośnego , a oprócz tego oddechowego. Innym typem są ćwiczenia anaerobowe, trwające krótko, ale za to bardzo intensywne. Ćwiczenia oporowe mają dbać głownie o wzmocnienie mięśni, ścięgien i kości. Izometryczne zaś wzmacniają mięśnie, wyłącznie je napinając, a nie rozciągając. Rozciąganie to priorytetowe zadanie ćwiczeń giętkości.

To jedynie niektóre ze znanych rodzajów treningów i ćwiczeń. Zdobywanie edukacji na zagadnienie sposobów uprawiania kulturystyki z całą pewnością przyczynia się do zwiększenia funkcjonalności pracy nad sylwetką.

Kategorie: Kulturystyka

0 Komentarzy

Dodaj komentarz