SUPLEMENTY DIETY

Suplementy diety to najlepszy wspomagacz naszego intensywnego treningu. Generalnie suplementy diety możemy podzielić na dwie grupy. Do pierwszej grypy zaliczamy suplementy węglowodanowe, węglowodanowo – białkowe i białkowe. Jak wskazuje sama nazwa suplementy uzupełniające powinny uzupełniać naszą dietę a nie być jej podstawą. Podczas naszego codziennego treningu nasze zapotrzebowanie na węglowodany i białko jest większe niż u normalnego człowieka. Dlatego w naszym pożywieniu powinniśmy dostarczać jak największej ilości składników odżywczych a także kalorii. Codzienne spożywanie przez nas pokarmu, powinno być podzielona na przynajmniej 5 posiłków. Bardzo mało jednak ludzi jest w stanie sobie pozwolić na tego typu kurację żywieniową, ponieważ aby przygotować sobie tego typu specjalistyczną dietę, potrzeba bardzo dużo czasu, wiedzy a także pieniędzy. Wtedy, aby uzupełnić nasze zapotrzebowanie na minerały i witamy, możemy spokojnie sięgnąć po suplementy.

Do drugiej grupy suplementów zaliczamy suplementy specjalne. Z pewnością to tej grupy suplementów zaliczamy kreatynę a także L-karnitynę. Są to bardzo lekkie i całkowicie nie szkodliwe suplementy o działaniu anabolicznym. Kreatyna jest najbardziej popularnym, przez co najbardziej docenionym suplementem diety. Ze względu na bardzo łagodny sposób działania, kreatyna zdobywa coraz więcej zwolenników. Nie należy brać suplementu kreatyny, jeśli dopiero zaczynamy nasz trening na siłowni, bądź w ogóle nie ćwiczymy, ponieważ wtedy mija się to z celem. Zażywanie tego suplementu przynosi najlepsze efekty, jeśli nasz trening jest regularny od przynajmniej kilku miesięcy. Nie wszyscy wiedzą, że kreatyna a także inne suplementy diety występują w pożywieniu, jednak ich ilości zawarte w pokarmie są zazwyczaj niewystarczające. Suplementy diety powinny być jak najszybciej trafić do jelit, ponieważ, cząsteczki suplementu ze względu na swój duży rozmiar są nietrwałe, dlatego mogą łatwo ulec uszkodzeniu przez soki żołądkowe. Aby suplement został szybko wchłonięty przez organizm, powinien być przyjmowany na pusty żołądek.

Suplementów diety jest zatem sporo do wyboru. Są one całkowicie legalne i nieszkodliwe dla naszego zdrowia. To, na jakie suplementy się zdecydujemy, powinno być jednak przemyślane, ponieważ nie warto aplikować w swój organizm środków, które mogą okazać się zbędne dla naszego organizmu.

Kategorie: Kulturystyka

0 Komentarzy

Dodaj komentarz