Rzeźbienie ciała

Aby uzyskać wymarzoną rzeźbę ciała, trzeba włożyć w to naprawdę ogromne pokłady energii i wysiłku. Każdy, kto myśli o osiągnięciu sukcesu w zakresie kulturystyki, powinien pokusić się nie tylko o zdobycie imponująco rozbudowanej muskulatury ciała, lecz także o wyrzeźbienie sylwetki, której nie jedna osoba mogłaby mu pozazdrościć. Pięknie wyrzeźbione ciało podziwia się tak bardzo, nie tylko przez wzgląd na walory estetyczne, lecz także z uwagi na fakt, że zdobycie go to z pewnością najbardziej czasochłonny i najtrudniejszy element składający się całość zabiegów, ćwiczeń i treningów związanych z kulturystyką.

Trening na rzeźbę wymaga od trenującego poświęcenia niemal całego swojego wolnego czasu na ćwiczenia w siłowni. Najlepiej by było, gdyby odbywały się one codziennie. Tak wysoka częstotliwość odbywania treningów jest potrzebna, by możliwe było odpowiednie zadbanie o wszystkie partie mięśniowe całego ciała. Trening, który ma wyrzeźbić nasze ciało, różni się więc zasadniczo od treningu na rozbudowanie masy mięśniowej. Nie ma tu bowiem mowy o jakimś dłuższym odpoczynku, wręcz unika się go niemal całkowicie, by nie dopuścić do zatracenia uzyskanych już efektów. W czasie trwania takiego treningu należy bezwzględnie przestrzegać ustalonej diety, nie można pozwolić sobie, jak niekiedy, trenując masę, na objadanie się. Dostarczane składniki odżywcze mają dokładnie ustalone proporcje, które nie pozwalają na trafianie do organizmu zbędnych kalorii i odkładanie się niepotrzebnej oraz utrudniającej całą pracę tkanki tłuszczowej. Trening rzeźbiący ciało posiada jeszcze jedną trudność – jest niebywale wykańczający i męczący fizycznie. Wymaga bowiem nieustannego powtarzania tych samych form i zestawów ćwiczeniowych, zachowując przy tym naprawdę niewielkie odstępy czasowe. Ponadto bardzo ważnym czynnikem jest wyraźnie zwiększenie ilości powtórzeń oraz wykonywanie ćwiczeń aerobowych, które włącza się do treningu zaraz po zakończeniu ćwiczeń anaerobowych. Warto również wspomnieć, jak przydatne w rzeźbieniu ciała, okazują się suplementy i wysokobiałkowe odżywki, jak aminokwasy BCAA, które mają działanie anty-kataboliczne.

Wszystkie te zabiegi skupiają się wokół jednego, zasadniczego celu, jakim jest konieczne i nie zostawiające na nas suchej nitki spalenie tkanki tłuszczowej. Wydaje się jednak, patrząc na efekt końcowy w postaci pięknie wyrzeźbionego ciała, że warto jest włożyć w proces ten tyle trudu, wysiłku i starania.

Kategorie: Kulturystyka

0 Komentarzy

Dodaj komentarz