Nordic Walking – techniki chodzenia

Wiele osób uprawia Nordic Walking bo to modne. Jednak tak naprawdę nie mają pojęcia o tym sporcie. Uważają, że wystarczy wziąć kijki i zacząć iść, ale nie mają racji. Aby zauważyć efekty musimy zastosować odpowiednią technikę, która pomoże naszemu organizmowi.

Sprzęt do Nordic Walking!

Tak jak pisałem wcześniej ważny jest dobór odpowiedniego sprzętu, który pomoże nam w naszych ćwiczeniach. Nie możemy brać pierwszych lepszych kijków, które leżą gdzieś tam na strychu obok naszych nart. Powinniśmy je dobrać odpowiednio do naszego wzrostu. Kolejnym elementem są buty, które powinny być wygodne odpowiednio na długie trasy. Nie możemy także zapomnieć o odpowiednim ubiorze stosownym do pogody. Obecnie mamy jesień dlatego pogoda może płatać różne figle i musimy być gotowi na słońce, ale również deszcz. Czasami może pojawić się wiatr. Należy pamiętać o ochronie głowy, przez którą nasz organizm wychładza się najbardziej.

Początek Nordic Walking!

Na początku powinniśmy zrobić kilka ćwiczeń, które pomogą nam w nauce Nordic Walkign. Podczas chodzenia plecy powinny być wyprostowane, brzuch lekko wciągnięty. Łokcie nie mogą być sztywne tylko lekko rozluźnione. Kiedy zaczynamy przyśpieszać nasze ciało powinno lekko pochylić się do przodu.
Kroki powinny być dłuższe niż, te które robimy na co dzień. Powinniśmy czuć rozciąganie w pachwinach. Stopę kładziemy na powierzchni zaczynając od pięty, a wybijamy się palcami. Rękoma poruszamy naturalnie na wysokości pępka naprzemiennie z nogami. Kiedy lewa noga idzie do przodu to prawa ręka także.

Nauka techniki Nordic Walking.

Podnosimy kijek prawą ręką i wysuwamy go do przodu wraz z lewą stopą. Należy pamiętać, że podłoża dotykamy na początku piętą.
Następnie musimy ugiąć prawą rękę w łokciu w ten sposób aby kijek do podłoża był ustawiony pod kątem 60 stopni tym samym równolegle do prawej nogi.
Lewą ręką odpychamy się od pasków kijka i prostujemy ją do tyłu jednocześnie nasza prawa noga wspiera się na palcach i jest wyprostowana z tyłu
Kolejno wybijamy się lewą stopą i prawą ręką tym samym nasze dłonie mijają się z przodu.
Gdy prawa ręką przekroczy linię bioder to się nią odpychamy jednocześnie wysuwając prawą rękę do przodu.
Prawą nogę lekko uginamy w kolanie. Ciężar naszego ciała powinien teraz spoczywać na prawej ręce i lewej nodze.
Po odepchnięciu ręka prostuje się, a palce puszczają rękojeść kijka. Należy pamiętać, źe przy kolejnym odepchnięciu stosuje się paski zapięcia.

Kategorie: Bieganie

0 Komentarzy

Dodaj komentarz